لونالرن
15 تیر 1401

چرا آموزش نرم افزار مایکروسافت CRM

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
Rate this post

شرکت‌های متعدد به منظور بهبود روابط تجاری خود با مشتریان، ساده‌سازی فرآیند‌ها و افزایش سودآوری از فناوری جدید و نوین CRM استفاده می‌کنند. مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM به منظور افزایش بهره‌وری تیم‌های ارزیابی، بازاریابی و خدماتی طراحی شده است.

چرا آموزش نرم افزار مایکروسافت CRM

چرا آموزش نرم افزار مایکروسافت CRM

CRM چیست؟

ترکیبی از شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌های مختلف تجاری با هدف مدیریت تجزیه‌وتحلیل ارتباط با مشتری‌های خود و انجام معاملات با آن‌ها در طول چرخه حضور مشتری استفاده می‌کنند را CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری می‌نامند.

هنگامی که در مورد CRM صحبت می‌کنیم در واقع به یک سیستم مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره‌وری شرکت و… اشاره می‌کنیم. در حال حاضر ابزار‌های CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری در بازاریابی، فروش و تجارت دیجیتال به کار برده می‌شوند. در واقع CRM به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان جدید و یک راه‌حل مناسب برای برنده شدن در تجارت را پیدا کنید. توسط خدمات پشتیبانی آن در مدت زمان استفاده بر روابط سازمان خود با افراد به صورت فردی یا گروهی تمرکز کنید.

سیستم CRM به صورت‌های مختلف وب‌سایت شرکت، تلفن، چت آنلاین، موارد بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی موجب افزودن یک مدیریت داده‌های متمرکز به کسب‌وکارها می‌شود تا بتوانند تجربه و کیفیت کارایی خود را همراه با رضایت مشتری بهبود بخشند. شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار مایکروسافت CRM و نصب آن تمامی امور مشتریان سازمان خود را به صورت یکپارچه و هماهنگ مدیریت کنید. دوره‌های آموزش CRM در سطوح مختلف باعث می‌شود تا بتوانید مدیریت آسانی در فعالیت‌های فروش، خدمات و بازاریابی سازمان خود داشته باشید.

 

دلایل استفاده از CRM

استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب‌وکارهای کوچک تا شرکت‌های بزرگ موجب مدیریت و حفظ سازمان با مشتری‌های خود می‌شود. با این کار می‌توانید سرنخ‌های فروش و بازاریابی را دنبال کرده و با ارائه شیوه‌های مختلف بتوانید سودآوری را افزایش دهید. از جمله دلایل به کار بردن سیستم CRM عبارت‌اند از:

  • ارائه خدمات سریع و بهتر به مشتری با توجه به ایجاد دسترسی آسان به اطلاعات مشتری مانند خرید‌های گذشته و هم‌چنین بررسی سوابق تعاملات مشتری
  • شناسایی روند و طرز تفکر مشتریان توسط کسب‌وکارها از طریق گزارش دهی و ویژگی‌های آن‌ها با توجه به جمع‌آوری و دسترسی به داده‌های مشتری

دقت داشته باشید که صرفاً با خرید نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نمی‌توانید با چالش‌ها و مشکلات کسب‌وکار و یا سازمان خود مواجه شده و آن‌ها را به‌طرف کنید. با آموزش CRM می‌توانید ضمن شناخت ابزار‌های مختلف آن، علم مدیریت مشتری را به صورت کاربردی در محیط پیاده‌سازی کرده و رشد سازمان خود را بهبود بخشید.

چرا آموزش نرم افزار مایکروسافت CRM

مزایای آموزش نرم افزار مایکروسافت CRM

مدیریت ارتباط با مشتری از فروش، خدمات مشتری، توسعه کسب‌وکار، استخدام و بازاریابی در هر رشته یا تجارت‌های گوناگون، بهترین راه‌حل برای مدیریت تعاملات و روابط خارجی که در نهایت باعث موفقیت می‌شود را ارائه می‌دهد.

به کار بردن CRM مزیت‌هایی برای کسب‌وکارها دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. بهبود بخشیدن خدمات مشتری: مدیریت ارتباط با مشتری به شما این امکان را می‌دهد تا با جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مشتریان بتوانید با آن‌ها تعامل بهتری داشته باشید. CRM امکان دسترسی آسان به اطلاعات مهم را به منظور درک بهتر رفتار مشتری مانند سوابق خرید و ارتباط با مخاطبین را می‌دهد. در این حالت سازمان می‌تواند بهتر به مشکلات رسیدگی کند.
  2. افزایش فروش: سیستم CRM موجب می‌شود تا بتوانید در یک مکان تمامی اطلاعات فروش و بهره‌وری فروش مشتری خود را از طریق روش‌های مختلف تماس صوتی، چت و ایمیل را نگه‌داری کنید. با این کار می‌توانید یک فرایند فروش قابل تکرار و ثابت شده را در زمان مناسب همراه با ارائه پیام دقیق با هدف انجام معاملات بیشتر داشته باشید.
  3. حفظ مشتری بیشتر: کی از موفقیت‌های کسب‌وکار و شرکت‌های مختلف حفظ مشتری است از این رو نرخ نگهداری و ریزش آن‌ها دارای نقش به سزایی در موفق بودن شرکت‌ها دارد. ابزار‌های CRM مانند تجزیه‌وتحلیل، فروش خودکار، اتوماسیون مشتری و پشتیبانی از او را شامل می‌شود به عوامل انسانی برای رفع مشکلات بهبود بخشند. با کمک این ابزار می‌توانید با نگاه کردن به چرخه مشتری متوجه شوید چه زمانی و چرا ریزش اتفاق افتاده است. در نتیجه آن را شناسایی کرده و در کمترین زمان به آن رسیدگی می‌کنید.
  4. تجزیه و تحلیل بهتر: به کار بردن CRM باعث می‌شود تا تحلیل داده‌ها در دسترس، قابل‌فهم و مرتبط با نیاز‌های کسب‌وکار باشد. تمامی داده‌های فروش، داده‌های مالی و داده‌های بازاریابی به سمت CRM سرازیر شده تا با ذخیره شدن اطلاعات در آنجا برای بررسی همه موارد به معیار‌های قابل مشاهده تبدیل شوند. سود خالص جذب مشتری به حفظ مشتری و مدیریت بهبود بستگی دارد.
  5. راندمان بالاتر: دسته‌بندی کردن کسب‌وکار روزانه بر اساس وظایف در یک مکان ثابت به شما این امکان را می‌دهد تا گردش کاری بهتر و همکاری مؤثرتری را بین اعضای تیم و مدیریت پروژه داشته باشید. CRM، کار‌های ساده و تکراری را حذف می‌کند. با ابزار تجزیه‌وتحلیل شرایطی را فراهم می‌کند تا در مورد کسب‌وکار خود اطلاعات مفیدی را به دست آورده و با کمک آن انواع فرایند‌های تجاری را بهینه کنید.
  6. ایجاد شفافیت سازمانی: به کارگیری یک سیستم CRM به شما این امکان را می‌دهد که با تعیین وظایف، نشان دادن کار و مشخص کردن اینکه چه کسی در سیستم حضور دارد و هر یک چه کاری را انجام می‌دهند، شفافیت بیشتری را در سازمان خود تقویت کنید. با این ابزار همه افراد در یک سازمان در فرایند‌های تجاری دیده شده و با درک متقابل از یکدیگر موجب افزایش همکاری می‌شوند.
  7. اشتراک‌گذاری دانش: ایجاد ارتباط نادرست و عدم انتقال اطلاعات به طور صحیح دو عامل مهم در اتلاف وقت هستند. ابزار‌های CRM با ایجاد پایگاه دانش در کار تیمی ضمن جلوگیری از اتلاف وقت موجب ایجاد بهترین جریان کاری و ارتباط مؤثر بین اعضا می‌شوند.

 

چطوری نرم افزار CRM مایکروسافت یاد بگیرم؟

کسب و کارها و سازمان‌ها با هدف مدیریت تعاملات خود با مشتریان از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و اطلاعات مشتریان خود استفاده می‌کنند. در این میان به کار بردن سیستم CRM یا مدیریت ارتباط مشتری موجب انسجام بخشیدن به این اطلاعات می‌شود. سایت لونا لرن ارائه‌دهنده نرم افزارهای آموزشی ارتباط با مشتری از صفر تا صد است که با مراجعه به آن می‌توانید از آموزش جامع مایکروسافت CRM بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *